البرز سوله

طراح و سازنده انواع سازه فلزی ،سوله و اسکلت فلزی

البرز سوله

طراح و سازنده انواع سازه فلزی ،سوله و اسکلت فلزی

ساخت سوله - هزینه ساخت سوله

هر کار آفرین و صنعت کار در ابتدا برای راه اندازی کارگاه خود به یک سازه و ساختمان نیاز دارد و برای همین به دنبال ساخت سوله خواهد بود.

چون که سوله ها برای کارگاه های تولیدی هم از لحاظ فضا و شکل هندسی و هم از لحاظ هزینه و صرفه اقتصادی بهتر از سایر سازه ها هستند و هزینه ساخت سوله برای ما بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

آپلود عکس” alt=”سوله” />

سوله:

سوله سازه ای فلزی است با سقف شیب دار یا قوسی که معمولا برای کارگاه های صنعتی – تعمیر گاه ها – مرغداری ها – دام داری ها – سرد خانه ها – سالن ورزشی و … استفاده می شود.

تمام سوله های تیر ورقی بر اساس محاسبات دقیق مهندسی و نقشه های آماده شده بر اساس فایل های بار گذاری و دفتر چه محاسبات تهیه شده ساخته می شوند.

ساخت سوله

برای ساخت سوله و تعیین هزینه ساخت سوله به صورت اولیه باید ابتدا ابعاد سوله مورد نظر را تعیین کنیم. منظور از ابعاد برای ساخت سوله * دهانه و طول و ارتفاع * سوله می باشد که شکل کلی سوله شما را مشخص می کند.

آپلود عکس” alt=”ساخت سوله” />

منظور از دهانه سوله همان قسمت عرض سوله می باشد که معمولا ورودی سوله هم از این قسمت می باشد . انتخاب درست دهانه سوله در بحث ساخت سوله بسیار مهم است زیرا ورودی سوله از دهانه است و اندازه ورودی سوله بسته به کاربری سوله بسیار مهم است و باید به اندازه ای باشد که بتوان به راحتی رفت و آمد کرد.

هم چنین به لحاظ هزینه ساخت سوله نیز فاکتور بسیار مهمی می باشد . چرا که با بزرگ تر شدن دهانه سوله وزن سوله افزایش پیدا می کند و در نتیجه با بالا تر رفتن وزن هزینه ساخت سوله نیز افزایش می یابد .

آپلود عکس” alt=”هزینه ساخت سوله” />

طول سوله یا همان عمق بر اساس ابعاد زمین و فضای مورد نیاز برای احداث پروژه مورد نظر انتخاب می شود . معمولا فاصله قاب ها در طول سوله به صورت 6 متری در نظر گرفته می شود زیرا که از مقاطعی که در کلاف کشی در طول سوله از آن ها استفاده می کنیم با طول 6 متر بهینه ترین و مناسب ترین حالت را دارند .

ارتفاع سوله نیز بحث بسیار مهمی در ساخت سوله می باشد . معمولا برای فضا های کارگاهی ارتفاع 6 متر را برای ساخت سوله در نظر می گیرند . البته ارتفاع سوله کاملا بستگی به کاربری آن سوله دارد و می تواند بسته به کاربرد متفاوت باشد .

معمولا در سرد خانه ها و کار گاه هایی که از جرثقیل سقفی استفاده می کنند ارتفاع سوله را بیشتر در نظر می گیرند ( در سرد خانه ها ارتفاع مفید را 9 متر و در کارگاه های صنعتی دارای جرثقیل سقفی ارتاع را 8 تا 10 متر در نظر می گیرند )

هم چنین در مورد مرغ داری ها و دام داری ها این موضوع کاملا بر عکس می باشد . ارتفاع مورد نیاز برای مرغداری ها و دام داری ها 3.5 تا 4 متر می باشد .

بحث ارتفاع سوله تاثیر مستقیم در هزینه ساخت سوله دارد . چرا که وقتی ارتفاع سوله بالا می رود در نتیجه وزن سوله بر متر مربع نیز افزایش می یابد و همین امر باعث می شود که هزینه ساخت سوله نیز افزایش یابد .

آپلود عکس

alt


برای سفارش سوله خود و گرفتن مشاوره با ما تماس بگیرید.

شماره های تماس: 09143542404 - 09333475382